Telelock activeren digitale sleutel bij nieuwe telefoon

Telelock Activatie 3 Stappen 2

Telelock installeren in 3 stappen

Wanneer u een nieuwe telefoon krijgt vervalt uit veiligheidsoverwegingen ook de digitale sleutel van Telelock die op uw oude telefoon stond. U vraagt een nieuwe registratiecode aan en installeert Telelock opnieuw.

Om Telelock opnieuw te kunnen gebruiken doorloopt u drie stappen.

  1. Vraag nieuwe registratiecode aan
  2. Installatie van de Toegang app (in sommige gevallen zet uw werkgever de toegang app al op uw telefoon)
  3. Activeer uw digitale sleutelbos via de activatielink die u in de email  heeft ontvangen. 

 

Aandachtspunten:

  • U vraagt de nieuwe registratiecode aan bij uw wijkserviceteam, ICT beheerder, collega uit het wijkteam of bij Telelock.
  • In de derde stap bij activeren van de app gebruikt u het wachtwoord  dat u ook de 1e keer heeft gebruikt. Als u dit wachtwoord niet meer weet, kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen. Zie hiervoor de instructie nieuw wachtwoord aanvragen.
  • U heeft geen verificatiecode  nodig, tenzij uw werkgever dit specifiek heeft aangegeven.

Via onderstaande link vindt u de uitgebreide instructies voor de installatie van Telelock.

Telelock Screenshot Mijntelelock Wachtwoord Vergeten 1

Wachtwoord vergeten? Vraag een nieuw wachtwoord aan

Wanneer een wachtwoord nodig?

Wanneer u Telelock gebruiker bent en u krijgt een nieuwe telefoon moet u de digitale sleutelbos van Telelock opnieuw activeren. U ontvangt via email een nieuwe activatiecode van sleuteluitgifte@mijntelelock.nl. U activeert deze code uit de email door op het sleuteltje te klikken. De Toegang App wordt geopend, dan wordt u om een wachtwoord gevraagd. Gebruik dan het wachtwoord dat u heeft gekozen toen u de digitale sleutel de eerste keer heeft geactiveerd.

Uw account bij Telelock

Wanneer u Telelock eerder hebt gebruikt bent u bekend in het Telelock systeem. Als u Telelock dan opnieuw installeert maakt u gebruik van het email adres en wachtwoord wat u bij eerste gebruik hebt aangemaakt.

Aanvraag nieuw wachtwoord

Bent u het wachtwoord vergeten? Vraag dan eenvoudig een nieuw wachtwoord aan via onderstaande link (zie plaatje)

Zie ook de instructies voor aanvragen nieuw wachtwoord.

Telelock Nieuwe Telefoon 3 Stappen

Nieuwe telefoon = nieuwe sleutel

Wanneer u een nieuwe telefoon krijgt vervalt uit veiligheidsoverwegingen ook de digitale sleutel van Telelock die op uw oude telefoon stond. 

Er zijn twee manieren om een nieuwe code aan te vragen.

Uw organisatie doet zelf beheer van Telelock

  • Neem contact op met uw contactpersoon voor Telelock van uw organisatie en vraag deze een nieuwe digtiale sleutel uit te geven. Dat is in de meeste gevallen een wijkserviceteam of een collega uit uw wijkteam. De instructies hiervoor zijn te vinden op deze website. 

Uw organisatie heeft beheer uitbesteed aan Telelock

  • Via de website van Telelock kunt u een nieuwe registratiecode aanvragen. Vervolgens ontvangt u een email van sleuteluitgifte@mijntelelock.nl met een nieuwe registratiecode. 

 

Via onderstaande link kunt u direct een nieuwe registratiecode bij Telelock aanvragen.

Telelock Sleutel Uitgeven Medewerker 01B

Telelock beheerder | Nieuwe sleutel uitgeven

De contactpersoon van Telelock van uw organisatie kan u eenvoudig een nieuwe registratiecode sturen. De beheerder van Telelock kan inloggen op de beheeromgeving van Telelock en u een nieuwe registratiecode sturen. 

Via onderstaande link kan deze beheerder hiervoor instructies vinden.