Handleiding activeren digitale sleutel (zorgmedewerkers)
Handleiding voor het activeren van uw digitale sleutel op uw smartphone (voor zorgmedewerkers)
Hoe werkt het activeren van uw digitale sleutelbos
Uw digitale sleutelbos bestaat uit 3 onderdelen:
- De "Toegang" App die u installeert op uw telefoon
- Een digitale sleutelbos die u activeert met een registratiecode
- Uw digitale sleutels: Toegangsrechten voor deuren van cliënten, appartementencomplexen en wijkgebouwen.
Activeer uw digitale sleutelbos in 3 stappen
Stap 1 - Installeer de "Toegang" App.
- De "Toegang" App (uitgever Triple Eye B.V.) kunt uw downloaden uit de playstore of is door uw werkgever al op uw werktelefoon gezet.
- In de email van Telelock met de registratiecode vindt u links naar de Appstore en Playstore.
Stap 2 - Activeer uw digitale sleutelbos met de registratiecode die u uit de email van Telelock heeft ontvangen.
- Klik op het de registratiecode uit de email die u van Telelock heeft ontvangen. Hiermee wordt de Toegang App geopend. Volg de stappen op het scherm.
- U geeft toestemming aan de Toegang App om uw locatie en Apparaten in de buurt (Bluetooth) te gebruiken.
- Volg het stappenplan in de app.
Stap 3 - Controleer uw toegangsrechten
- In het menu kunt u onder "mijn sleutels" zien welke toegangsrechten u heeft.
- Zodra u in de buurt van een deur met een Telelock slot bent waar u toegangsrechten heeft, ziet u de knoppen "open" en "dicht" in de app verschijnen.
Open uw email, waarin u een digitale sleutel heeft ontvangen.
U heeft een email ontvangen van Telelock. Open deze mail en klik op “ontvangen digitale sleutel” (zie afbeelding)
Opmerking:
Een verificatiecode is alleen van toepassing indien u deze apart van deze mail heeft ontvangen. Als u geen verificatiecode heeft ontvangen, (wat in de meeste gevallen zo is) dan kunt u deze stap negeren.
Open de Telelock “toegang” app
Openen met klik op “toegang”
Opmerking:
Klik niet op b.v. Chrome of Internet. U maakt in dat geval direct verbinding met uw Internet browser en u ziet dan het Oeps! scherm omdat u de digitale sleutel probeert te activeren via uw Internet browser.
Bluetooth activeren (indien uitgeschakeld)
Het kan voorkomen dat Bluetooth op uw smartphone uit staat. Indien dit het geval is, dan vraagt de app toestemming om Bluetooth in te schakelen. Klik op “Ja” ter bevestiging.
Opmerking:
De app is ontworpen om het u gemakkelijk te maken. Indien u bij het dagelijke gebruik van uw smartphone Bluetooth heeft uitgeschakeld en u start de app “Toegang” op, dan krijgt u hetzelfde scherm te zien. Wanneer de app toestemming vraagt om Bluetooth in te schakelen, dan klikt u op “Ja” ter bevestiging.
Activeren digitale sleutel
De ontvangen digitale sleutel wordt eenmalig geactiveerd op uw smartphone. U kunt deze digitale sleutel niet kopiëren. Bij verlies van uw smartphone of wanneer u een nieuwe smartphone krijgt, dan dient u een nieuwe digitale sleutel aan te vragen.
- Hier staat uw email adres standaard ingevuld
- Hier staat uw unieke sleutelcode standaard ingevuld
- Voer uw eigen wachtwoord in van minimaal 8 tekens
- Scroll in het scherm verder door naar beneden om uw wachtwoord en pincode in te vullen.
Opmerking:
Uw wachtwoord wordt zo veilig vastgelegd dat dit niet meer terug te halen is. Onthoudt of leg uw wachtwoord vast op een veilige plaats. In de uitgebreide handleiding kunt u terugvinden hoe u een nieuw wachtwoord zelf kunt aanmaken indien u uw wachtwoord niet meer weet.
Invoeren wachtwoord
Voer uw wachtwoord in en herhaal het wachtwoord.
Voer hierna uw pincode in. Scroll naar beneden om uw pincode in te voeren.
LET OP : HEEFT U TELELOCK EERDER GEBRUIKT?
- Gebruik dan het wachtwoord wat u vorige keer bij de registratie heeft gebruikt (anders krijgt u een foutmelding "login failed")
- Weet u uw wachtwoord niet meer? Geen probleem, u kunt een nieuw wachtwoord aanvragen via mijntelelock.nl
Invoeren pincode
Voer uw pincode in van minimaal 5 cijfers. Herhaal deze pincode. Klik hierna op de knop “OK”.
Gebruik toetsenbord
Om cijfers of tekens in te voeren komt er een toetsenbord het scherm van uw smartphone. Nadat u tweemaal de pincode heeft ingevoerd, moet dit toetsenbord verdwijnen om de knop “OK” te gebruiken.
Zichtbaar maken “OK” knop
Rechtsonder op uw toestel zit de knop met “pijltje terug” (afhankelijk van het merk smartphone). Klik hierop, dan verdwijnt het toetsenbord en komt de “OK” knop tevoorschijn.
Bevestiging registratie digitale sleutel
Na het invoeren van de benodigde gegevens krijgt u de melding “Medewerker geregistreerd en sleutellijst bijgewerkt”. De digitale sleutel is nu geactiveerd.
Opmerking:
Wanneer u zich in de buurt van een Telelock slot bevindt, ziet u de digitale sleutel(s) en twee knoppen voor “openen” en “sluiten”. Indien u niet in de buurt van een Telelock slot bent is dit scherm leeg.
Controleer toegangsrechten
Om te zien of u digitale sleutels met toegangsrechten heeft, klikt u in de app op de drie horizontale streepjes linksboven. Er komt dan een menu tevoorschijn met “mijn sleutels, vernieuw sleutels, voeg sleutels toe en over deze app“. Klik op “mijn sleutels” en u ziet deze sleutels.