Handleiding Telelock - activeren digitale sleutel op uw smartphone (voor zorgmedewerkers)
Handleiding voor eerste gebruik Telelock app en ophalen digitale sleutels
Korte handleiding Telelock App voor zorgmedewerkers

Open uw email, waarin u een digitale sleutel heeft ontvangen.
U heeft een email ontvangen van Telelock. Open deze mail en klik op “ontvangen digitale sleutel” (zie afbeelding)
Opmerking:
Een verificatiecode is alleen van toepassing indien u deze apart van deze mail heeft ontvangen. Als u geen verificatiecode heeft ontvangen, (wat in de meeste gevallen zo is) dan kunt u deze stap negeren.

Open de Telelock “toegang” app
Openen met klik op “toegang”
Opmerking:
Klik niet op b.v. Chrome of Internet. U maakt in dat geval direct verbinding met uw Internet browser en u ziet dan het Oeps! scherm omdat u de digitale sleutel probeert te activeren via uw Internet browser.

Bluetooth activeren (indien uitgeschakeld)
Het kan voorkomen dat Bluetooth op uw smartphone uit staat. Indien dit het geval is, dan vraagt de app toestemming om Bluetooth in te schakelen. Klik op “Ja” ter bevestiging.
Opmerking:
De app is ontworpen om het u gemakkelijk te maken. Indien u bij het dagelijke gebruik van uw smartphone Bluetooth heeft uitgeschakeld en u start de app “Toegang” op, dan krijgt u hetzelfde scherm te zien. Wanneer de app toestemming vraagt om Bluetooth in te schakelen, dan klikt u op “Ja” ter bevestiging.

Activeren digitale sleutel
De ontvangen digitale sleutel wordt eenmalig geactiveerd op uw smartphone. U kunt deze digitale sleutel niet kopiëren. Bij verlies van uw smartphone of wanneer u een nieuwe smartphone krijgt, dan dient u een nieuwe digitale sleutel aan te vragen.
- Hier staat uw email adres standaard ingevuld
- Hier staat uw unieke sleutelcode standaard ingevuld
- Voer uw eigen wachtwoord in van minimaal 8 tekens
- Scroll in het scherm verder door naar beneden om uw wachtwoord en pincode in te vullen.
Opmerking:
Uw wachtwoord wordt zo veilig vastgelegd dat dit niet meer terug te halen is. Onthoudt of leg uw wachtwoord vast op een veilige plaats. In de uitgebreide handleiding kunt u terugvinden hoe u een nieuw wachtwoord zelf kunt aanmaken indien u uw wachtwoord niet meer weet.

Invoeren wachtwoord
Voer uw wachtwoord in en herhaal het wachtwoord.
Voer hierna uw pincode in. Scroll naar beneden om uw pincode in te voeren.

Invoeren pincode
Voer uw pincode in van minimaal 5 cijfers. Herhaal deze pincode. Klik hierna op de knop “OK”.

Gebruik toetsenbord
Om cijfers of tekens in te voeren komt er een toetsenbord het scherm van uw smartphone. Nadat u tweemaal de pincode heeft ingevoerd, moet dit toetsenbord verdwijnen om de knop “OK” te gebruiken.

Zichtbaar maken “OK” knop
Rechtsonder op uw toestel zit de knop met “pijltje terug” (afhankelijk van het merk smartphone). Klik hierop, dan verdwijnt het toetsenbord en komt de “OK” knop tevoorschijn.

Bevestiging registratie digitale sleutel
Na het invoeren van de benodigde gegevens krijgt u de melding “Medewerker geregistreerd en sleutellijst bijgewerkt”. De digitale sleutel is nu geactiveerd.
Opmerking:
Wanneer u zich in de buurt van een Telelock slot bevindt, ziet u de digitale sleutel(s) en twee knoppen voor “openen” en “sluiten”. Indien u niet in de buurt van een Telelock slot bent is dit scherm leeg.

Controleer toegangsrechten
Om te zien of u digitale sleutels met toegangsrechten heeft, klikt u in de app op de drie horizontale streepjes linksboven. Er komt dan een menu tevoorschijn met “mijn sleutels, vernieuw sleutels, voeg sleutels toe en over deze app“. Klik op “mijn sleutels” en u ziet deze sleutels.