Veel gestelde vragen

Hoe kunnen we u helpen?

Veel gestelde vragen consument

Telelock is een snel groeiend bedrijf met al een groot aantal gebruikers en mantelzorgers. Op veel vragen die bij gebruikers voorkomen hebben we al een keer een goed antwoord geformuleerd. In veel gevallen zal de snelste weg naar een goed antwoord op uw vraag hieronder tussen de veel gestelde vragen staan. U kunt ook de handleidingen of gebruikstips raadplegen. Komt u er niet uit? Neem dan contact op met de klantenservice via het handige contactformulier, zodat u snel het juiste antwoord kunt krijgen. Natuurlijk mag u altijd telefonisch contact opnemen met de medewerkers van onze klantenservice. Onze contactgegevens vindt u op de contactpagina

Handleidingen

Veel gestelde vragen zorgprofessional

Telelock is een snel groeiend bedrijf met al een groot aantal zorgmedewerkers die van de app gebruik maken. Op veel vragen die bij gebruikers en beheerders van Telelock voorkomen hebben we al een keer een goed antwoord geformuleerd. In veel gevallen zal de snelste weg naar een goed antwoord op uw vraag hieronder tussen de veel gestelde vragen staan. U kunt ook de handleidingen of gebruikstips raadplegen. Komt u er niet uit? Dan kunt u direct een verzoek indienen via ons service ticket systeem, zodat u snel het juiste antwoord kunt krijgen.  

Handleidingen

Service ticket systeem

Installatie

Wanneer u een bestelling plaatst bij Telelock, neemt de monteur binnen 5 werkdagen contact met u op voor het maken van een afspraak voor de montage, De monteur komt dan bij u thuis voor het plaatsen van het personenalarm en montage van het Telelock slot. De monteur doet ook meteen een testoptroep naar de alarmcentrale, om zeker te weten dat de apparatuur werkt. Telelock zorgt er voor dat uw persoonlijke gegevens bekend zijn bij de alarmcentrale en dat uw zorgorganisatie een digitale sleutel ontvangt, zodat hun medewerkers meteen bij u binnen kunnen als dat nodig is,

Ja, een speciaal getrainde monteur voert de installatie uit. Er wordt dan ook uitleg gegeven over het slot. Om deze reden is het verstandig om met twee personen aanwezig te zijn zodat u en eventueel uw partner of mantelzorger vragen kunnen stellen. De monteur laat ook een informatiemap bij u achter zodat u altijd terug kunt lezen wat de monteur heeft uitgelegd.

Indien de deur nu met een sleutel geopend kan worden, al dan niet door gelijktijdig aan de greep of knop te trekken, kan die deur ook met een Telelock slot worden ontgrendeld. Het mechanisme van een Telelock slot is instelbaar. De monteur die bij u het slot komt plaatsen stelt de kracht van het Telelock slot af op de situatie bij u thuis. Telelock is dus ook geschikt voor zwaar draaiende sloten of een oudere deur die de neiging heeft om te klemmen. Voor oudere deuren met een oplegslot heeft Telelock ook een elektronisch slot beschikbaar.

Er zijn in Nederland nog een groot aantal deuren met een oplegslot of een kettingslot. Telelock heeft ook voor deze sloten een elektronische oplossing voorhanden, zodat u nog steeds een veilig elektronisch slot aan de binnenkant van uw woning kunt plaatsen.

Wanneer u een bestelling plaatst op deze website, wordt deze binnen 2 werkdagen verwerkt. Telelock neemt uiterlijk binnen 5 werkdagen contact met u op voor het plannen van een afspraak met de monteur. U heeft ook de mogelijkheid om te kiezen voor een spoedplaatsing. We nemen dan op werkdagen binnen 48 uur contact met u op.

Zodra we uw bestelling hebben ontvangen controleren wij binnen vijf werkdagen de ingevulde gegevens. Wanneer alle gegevens gecontroleerd en compleet zijn sturen we u een bevestigingsemail. Onze partner Tunstall stuurt u dan binnen 10 werkdagen de apparatuur aan u op. Deze is gebruiksklaar en kunt u met behulp van de handige snelstartgids zelf meteen in gebruik nemen.

Indien u heeft gekozen om het alarmapparaat zelf te installeren is de apparatuur helemaal klaar gemaakt voor gebruik, u hoeft enkel de stekker in het stopcontact te doen. Kies een centrale plek uit in de ruimte waar u het meest verblijft en plaats daar het alarm apparaat. Wanneer u een plek gekozen heeft en de stekker in het stopcontact heeft gedaan, maak dan een testoproep door op de alarmknop te drukken. U wordt verbonden met de zorgcentrale, wanneer u iemand spreekt geef duidelijk aan dat het een testoproep is. Zo weet u altijd zeker dat de apparatuur juist is aangesloten.

Nee het alarmapparaat werkt middels een ingebouwde simkaart en wordt niet aangesloten op de telefoonlijn. Middels de ingebouwde simkaart heeft het apparaat een verbinding met de zorgcentrale.

Het is belangrijk de het alarmapparaat op een centrale plek in de woning staat in de ruimte waar u het meest bent. Vaak is dit de woonkamer. Daarnaast dient er een stopcontact in de buurt te zijn van de plek waar u het alarmapparaat wilt plaatsen. Het stroomsnoer aan het alarmapparaat is twee meter lang. U kunt eventueel een verlengkabel gebruiken als de gewenste plek voor het alarmapparaat verder dan twee meter van een stopcontact vandaan is.

Na installatie kunt u altijd extra aantal serviceartikelen en diensten bijbestellen, Zo kunt u eenvoudig uw abonnement uitbreiden met digitale toegangsbeheer om zelf digitale sleutels uit te kunnen geven aan familie en mantelzorgers. Ook kunt u extra fysieke sleutels of een handige afstandsbediening bestellen. U vindt deze onder serviceartikelen op deze website. U bestelt deze artikelen door het bestelformulier voor deze serviceartikelen op de Telelock website in te vullen.

Batterijen

De Telelock motorcilinder maakt gebruik van zes stuks AA formaat alkaline batterijen. U kunt de batterijen van uw Telelock elektronisch slot eenvoudig zelf vervangen. U vindt de instructies op de webpagina met handleidingen over het onderwerp "batterijen vervangen". U vindt deze pagina op deze website onder het kopje "ondersteuning"

Als de batterijen in de motorcilinder bijna leeg zijn, zal dit op de volgende manieren duidelijk worden gemaakt: -Akoestische (geluid) melding door de motorcilinder (ook als het geluidsignaal is uit gezet) na het ‘op slot’ en ‘van slot’ draaien van de deur via de knop van de motor cilinder of via de Toegang app op de smartphone. -Visuele melding in de Toegang app. -Visuele melding in het beheerplatform. (komt later beschikbaar) -Optioneel een email bericht met een ‘batterij bijna leeg’ melding. (komt later beschikbaar) Als akoestische (geluid) batterij bijna leeg melding geeft de buzzer van motorcilinder drie maal drie piepsignalen (— — —). Deze signalen volgen op de eventueel reguliere piep die wordt gegeven nadat de deur ‘op slot’ of ‘van slot’ is gedraaid. Nadat een batterij-leegindicatie is gegeven blijft de motorcilinder nog een tijd werken. In ieder geval ruimschoots de tijd om batterijen te verwisselen.

Bij normaal gebruik gaan de batterijen minimaal een jaar mee. Het batterijverbruik van de deurcontroller en oplegslot is ongeveer 30.000 – 50.000 schakelingen. Als de batterijen in de motorcilinder bijna leeg zijn, wordt dit op meerdere manieren kenbaar gemaakt, onder andere omdat het Telelock slot bij gebruik harde piep signalen uit gaat zenden die de gebruiker duidelijk merkt. Nadat een batterij-leegindicatie is gegeven blijft de motorcilinder nog een tijd werken. In ieder geval ruimschoots de tijd om batterijen te verwisselen.

Het vervangen van de batterijen van een Telelock oplegslot is net zo eenvoudig als het vervangen van de batterijen van een Telelock motorcilinder. Zie ook de instructies op de webpagina met handleidingen over het onderwerp "batterijen vervangen". U vindt deze pagina op deze website onder het kopje "ondersteuning"

Telelock App

Het contact tussen het Telelock slot en de app gaat via Bluetooth en daardoor is het bereik maximaal tien meter. In sommige gevallen kan het bereik van tien meter te groot zijn, bijvoorbeeld in een appartementencomplex waar meerdere bewoners Telelock gebruiken. Het bereik kan dan aangepast worden zodat alleen de (voor)deur geopend kan worden op het moment dat iemand bij u voor de deur staat.

Nee, de digitale sleutel staat in de applicatie zelf. De deur wordt geopend door een draadloze (BLE) verbinding tussen de smartphone en het Telelock slot. Hiervoor heeft u geen internet verbinding nodig.

U kunt zelf eenvoudig digitale sleutels uitgeven, bijvoorbeeld aan familie, mantelzorgers, de hulp of uw buurman. U dient daarvoor uw abonnement uit te breiden met de optie digitaal sleutelbeheer. U kunt dit eenvoudig doen tijdens de bestelling

Bestellen en betalen

Wanneer u het Telelock huurt wordt er één fysieke sleutel met het Telelock slot meegeleverd. Extra fysieke sleutels kunnen eenvoudig worden bijbesteld tijdens het bestel proces, of u kunt deze later bijbestellen. De digitale "organisatiesleutel" voor de zorgorganisatie wordt direct door Telelock aan deze organisatie doorgegeven. Als u wilt dat er een tweede zorgorganisatie toegang heeft met Telelock geeft u dat aub door tijdens uw bestelling. De zorgorganisate regelt zelf het beheer van de digitale sleutels van de wijkteams. Met het abonnement digitale sleutel portaal, kunt u zelf 250 elektronische sleutels uitgeven en beheren via de app op uw telefoon of via de app van uw mantelzorger. Met deze digitale sleutels kunt u naasten of bekenden toegang geven tot uw woning. Bij de aankoop van het Telelock slot worden er standaard drie sleutels meegeleverd.

Na de eerste drie maanden is het abonnement bij Telelock maandelijks opzegbaar. U kunt uw Telelock slot of digitale bundel zelfs overdagen aan uw partner, Zorg er wel voor dat u Telelock altijd op de hoogte brengt van dit soort wijzigingen. De alarmcentrale moet immers op de hoogte zijn van de persoonlijke situatie. En ook de zorgorganisatie die bij u langskomt in geval van nood, moet u hebben aangemeld.

Mutaties en retouren

U kunt uw Telelock slot, personenalarm of digitale bundel meenemen als u gaat verhuizen of zelfs overdagen aan uw partner, Zorg er wel voor dat u Telelock altijd op de hoogte brengt van dit soort wijzigingen. De alarmcentrale moet immers op de hoogte zijn van de persoonlijke situatie van de gebruiker van de dienst. En ook de zorgorganisatie die bij thuis langskomt in geval van nood, moet deze mutatie hebben ontvangen en de eventuele nieuwe gebruiker hebben aangemeld.

We willen u zo goed mogelijk kunnen helpen als u alarmeert. Daarom is het belangrijk dat u altijd aanpassingen van uw persoonlijke (gezondheids)situatie aan ons doorgeeft. Vooral wanneer u bent verhuisd, een telefoonnummer van uw mantelzorger(s) verandert of wanneer uw mantelzorger(s) op vakantie zijn. U kunt wijzigingen eenvoudig doorgeven via het contactformulier . U klikt bij het onderwerp ‘wijzigen gegevens’ aan en vult de rest verder in. Wij sturen u een bevestiging van uw aanpassing.

Binnen 14 dagen mag u het product altijd retour sturen, zonder opgave van reden. Dit wordt het herroepingsrecht genoemd (recht van retour). U zal de apparatuur terug moeten sturen in de originele verpakking. Kosten voor het terugzenden van de apparatuur komen voor uw eigen rekening. De kosten die gemaakt zijn voor specifieke diensten en op maat gemaakte artikelen zoals hiernaa omschreven zullen wel worden doorbelast. Indien er kosten voor installatie of de-installatie door een monteur gemaakt zijn, kunt u deze kosten niet terug ontvangen of dient u deze alsnog te betalen. Artikelen die speciaal zijn gemaakt zoals extra sleutels kunnen niet worden terugbetaald. Alle overige kosten voor het abonnement en het product ontvangt u terug of worden niet geïncasseerd. Om gebruik te maken van het recht van retour kunt u contact opnemen middels ons contactformulier met als onderwerp ‘retour’, u kunt mailen naar of bellen met de klantenservice. U vindt de contactgegevens op de contactpagina.

Telelock motorcilinder - gebruikersvragen

Aan de binnenzijde zit een ronde knop die u kunt draaien. Zodra u met een kleine beweging aan de knop draait gaat de knop vanzelf draaien en zorgt ervoor dat het slot vergrendeld wordt. Als het slot vanuit de binnenzijde gezien links op de deur zit draait u de knop tegen de wijzers van de klok, en als het slot vanuit de binnenzijde gezien rechts op de deur zit draait u de knop met de wijzers van de klok mee. Zie ook de handleiding uit de gebruikersmap op blz. 4.

Telelock motorcilinder - servicevragen

Neem contact op met onze montagepartner, het telefoonnummer vind u in de map.

Neem contact op met het telefoonnummer wat in de map zit

Neem contact op met het telefoonnummer wat in de map zit.

Neem contact op met het telefoonnummer wat in de map zit.

Telelock digitale sleutels gebruik - servicevragen

Start uw smartphone opnieuw op en probeer het opnieuw. Lukt het daarna nog niet neem dan contact op met helpdesk@telelockcare.nl of 085 4017932

Start uw smartphone opnieuw op en kijk of u de foutmelding opnieuw krijgt. Krijgt u de foutmelding nog steeds neem dan contact op met helpdesk@telelockcare.nl of 085 4017932 en geef de foutmelding door.

Zie blz.11 van de handleiding of stuur een mail met uw vraag naar helpdesk@telelockcare.nl

U vindt uitleg over het activeren van de digitale sleutel op deze website via de pagina met handleidingen, onder het kopje "ondersteuning". U kunt ook de handleiding uit de gebruikersmap raadplegen vanaf blz. 20. Verder kunt u een individuele ondersteuningsvraag insturen via het contactformulier met een terugbelverzoek. U wordt dan teruggebeld door een medewerker van Telelock die u verder kan helpen.