Digitale toegang de nieuwe standaard voor thuiszorg
Sleutels die kwijtraken. Sleutelkluisjes die cliënten een onveilig gevoel bezorgen. Zorgmedewerkers die kostbare tijd verliezen met het ophalen en wegbrengen van sleutels. Of over straat moeten met enorme sleutelbossen. Iedereen in de thuiszorg kent het sleutelprobleem. Een probleem dat niet alleen veel geld kost, maar ook ten koste van de zorg aan cliënten gaat. Door sleutelbeheer te digitaliseren, maken we zorg aan huis een heel stuk efficiënter en veiliger. Succes van digitale woningtoegang valt of staat echter met een duidelijke visie en goede samenwerking tussen alle betrokken partijen: zorgorganisaties, woningcorporaties, gemeenten en de aanbieders van de oplossing.
Zo gemakkelijk werkt Telelock
- Ontwikkeld uit de praktijk: Telelock digitale toegang is in co-creatie ontwikkeld door nauwe samenwerking met medewerkers en cliënten uit de thuiszorg. En ook de rol van mantelzorgers is in de ontwikkeling meegenomen. Zo is ervoor gezorgd dat zowel de functionaliteit, de privacy aspecten als het gebruiksgemak volledig aansluit bij de Nederlandse praktijksituatie.
- Gebruiksgemak: Naast functionaliteit waren veiligheid, autonomie over de eigen voordeur van clienten en vooral gebruiksgemak de belangrijkste eisen voor het ontwikkelen van Telelock. Medewerkers kunnen Telelock direct en veilig gebruiken zonder in te loggen of een actieve Internet verbinding voor ieder gebruik.
- Regionale samenwerking (Nachtzorg): Steeds meer organisaties delen de zorg. Met digitale toegang kunnen Nachtzorgteams en VPT teams eenvoudig en veilig toegang krijgen tot cliënten van andere zorgorganisaties.
- Nederlandse situatie: Telelock is speciaal ontwikkeld voor de Nederlandse situatie. De sloten van Telelock bieden een oplossing voor alle Nederlandse deuren. Dankzij het unieke gedeeld digitaal sleutelbeheer kunnen zorgorganisaties samenwerken in de wijk, de nachtzorg delen, alle organisaties in een regio gebruik maken van digitale toegang tot appartementen complexen, en kunnen ook mantelzorgers hetzelfde systeem gebruiken.
Het einde van onveilige sleutelkluisjes
Tijd is kostbaar in de thuiszorg. Zorgorganisaties proberen op allerlei manieren efficiënter te werken. Bijvoorbeeld door samen te werken met andere zorgorganisaties. Ook hierin vormt het sleutelprobleem een belemmering. Want hoe zorg je dat de nachtdienst in geval van nood snel de juiste sleutel in handen krijgt?
Dit probleem wordt nu vaak ‘opgelost’ met (onveilige) sleutelkluisjes. Hierdoor hangen woongebouwen vaak vol met lelijke kluisjes die ook nog eens de inbraakgevoeligheid van het gebouw vergroten. Dat maakt het sleutelprobleem niet alleen een probleem van de zorg, maar ook van álle partijen die zich hardmaken voor veilig wonen voor senioren. Denk aan woningcorporaties, de politie en gemeenten.
Wij pleiten voor digitale woning toegang
Dit werkt via een slot dat je openmaakt met zowel een app, als met een gewone sleutel. De cliënt/bewoner bepaalt wie een digitale sleutel krijgt, en kan zelf met een gewone sleutel naar binnen. Hiermee blijft hij of zij volledig baas over eigen deur. Zorgorganisaties kunnen sleutels digitaal meegeven aan medewerkers. Van hun eigen organisatie, maar ook van samenwerkingspartners. Digitale woningtoegang zorgt dat het altijd inzichtelijk is wie welke sleutel heeft gehad. En wie waar wanneer binnen is geweest.
Wilt u weten wat Telelock voor uw organisatie kan betekenen, neem dan contact met ons op.
Hoe werkt een organisatiesleutel
De organisatiesleutel
De eigenaar van een Telelock slot (bewoner of verhuurder/eigenaar van een complex) verleent toegangsrechten aan een organisatie door het uitgeven van een “organisatiesleutel”. Aan deze organisatiesleutel worden toegangrechten van deze deuren toegevoegd.
Digitale sleutelbos voor zorgmedewerkers
Deze organisatiesleutel werkt als een digitale sleutelbos, waaraan digitale sleutels van deuren worden toegevoegd. Elke medewerker activeert éénmalig deze digitale sleutelbos. De sleutels van deuren worden toegevoegd door een beheerder van de toegangsrechten.
Beheer van toegangsrechten
Binnen het beveiligde Telelock beheerplatform wordt de toegang voor medewerkers van de zorgorganisatie geregeld. Zo wordt er voor gezorgd dat niet alleen de bestaande wijkteams, maar ook nieuwe zorgmedewerkers en invalkrachten snel toegang kunnen krijgen tot de woningen van cliënten en de centrale toegangsdeuren van appartementencomplexen. Langs dezelfde weg kunnen digitale sleutels ook weer meteen ingetrokken worden als deze medewerkers uit dienst gaan of hun tijdelijke periode erop zit. Het gebruik van digitale sleutels door medewerkers is voor de beheerder van digitale toegang van de organisatie volledig traceerbaar. De eigenaar van het slot kan alleen zien welke organisatie een sleutel heeft gebruikt. Zo is het systeem optimaal beveiligd en wordt de privacy van medewerkers gewaarborgd.
Eenvoudig delen van Nachtzorg
Zorgorganisaties werken steeds meer samen en delen de zorg voor hun cliënten. Zo wordt vaak gebruik gemaakt van gespecialiseerde nachtzorg teams of verpleegkundig technische teams.
Telelock is speciaal ontwikkeld voor het delen van zorg. Door de unieke "Gedeeld digitaal sleutelbeheer" functie kan de toegang voor cliënten eenvoudig worden gedeeld tussen zorgorganisaties, en tussen zorgorganisaties en mantelzorgers. Geheel met behoud van privacy van alle betrokken medewerkers.
Toegang tot centrale toegangsdeuren
Veilige toegang voor alle hulpverleners
Om de zorgmedewerkers en mantelzorgers ook 24/7 toegang te verschaffen tot appartementencomplexen is er ook een Telelock centrale deurcontroller beschikbaar. In het digitaal toegang beheersysteem van Telelock worden de toegangsrechten van zorgmedewerkers beheerd, waarbij gegevens van elke gebruiker zijn geregistreerd in een afgeschermd deel van de betreffende zorgorganisatie. Dankzij Telelock wordt de toegang niet alleen beperkt tot 1-2 grote thuiszorgorganisaties, maar kunnen alle organisaties en hulpverleners toegang krijgen tot de centrale toegangsdeur. Hiermee wordt Telelock een duurzame oplossing voor de vergrijzing in de maatschappij.
Cliënt blijft baas over eigen deur
Met Telelock bepaalt de cliëmnt zelf wie er binnenkan. Als deze gebruik maakt van een sleutelkluis weet de cliënt nooit wie de code kent en wie de sleutel allemaal kan gebruiken en gebruikt heeft. Bij sommige digitale sloten bepalen andere organisaties wie er allemaal toegang tot uw woning heeft. Bij Telelock geloven we dat bewoners zelf moeten kunnen bepalen wie er toegang tot de woning krijgen. Het Telelock slot biedt cliënten de mogelijkheid om zelf toegang tot de woning te regelen.
Als de cliënt kiest voor Telelock kiest deze voor:
- Altijd een oplossing aan de binnenkant van de woning.
- Alle toegang wordt geregistreerd.
- Standaard wordt een digitale sleutel verstuurd naar de zorgorganisatie.
- Cliënt bepaalt zelf wie er binnen mag en kan zelf digitale sleutels uitgeven.
Digitale voordeelbundel voor de cliënt maakt digitale veiligheid nu betaalbaar
Beste prijs van Nederland voor digitale toegang
- Omdat we de producten van Telelock voor iedereen toegankelijk willen maken, hebben wij een voordeelbundel samengesteld die bestaat uit de volgende onderdelen:
Digitale voordeelbundel: € 29,95 per maand
- Personenalarm voor in huis inclusief pols- of halsmelder.
- Aansluiting op 24/7 alarmcentrale.
- Veilig elektronisch slot aan de binnenkant van uw woning.
- Sleuteluitgifte aan de thuiszorg.
- Zelf onbeperkt digitale sleutels uitgeven aan familie en mantelzorgers (optioneel).