Handleiding Telelock - activeren digitale sleutel op uw smartphone (voor mantelzorgers)

Handleiding voor eerste gebruik Telelock app en ophalen digitale sleutels

Korte handleiding Telelock App voor mantelzorgers, buren en familie

 

App 1 1 Telelock App Gebruiker Zorg Afb 1

Open uw email, waarin u een digitale sleutel heeft ontvangen.

U heeft een email (zoals in de afbeelding) ontvangen van Telelock. Open deze mail en klik eerst op de link naar de App Store of de Play Store om de App "Toegang" te downloaden op uw smartphone. 

Ga na het insgtalleren van de App "Toegang" terug naar deze email van Telelock. 

App 1 2 Telelock App Gebruiker Zorg Afb 2

Activeer de digitale sleutel met de “Toegang” app

U heeft na het installeren van de "Toegang"app de email van Telelock weer geopend. 

Klik op de link met de digitale sleutelcode en klik dan bij “Bestand openen met Telelock Toegang” op ALTIJD.

Openen met klik op “Toegang”

Opmerking:

Klik niet op b.v. Chrome of Internet. U maakt in dat geval direct verbinding met uw Internet browser en u ziet dan het Oeps! scherm omdat u de digitale sleutel probeert te activeren via uw Internet browser. 

App 1 3 Telelock App Gebruiker Zorg Afb 3

Bluetooth activeren (indien uitgeschakeld)

Het kan voorkomen dat Bluetooth op uw smartphone uit staat. Indien dit het geval is, dan vraagt de app toestemming om Bluetooth in te schakelen. Klik op “Ja” ter bevestiging.

 

Opmerking:

De app is ontworpen om het u gemakkelijk te maken. Indien u bij het dagelijke gebruik van uw smartphone Bluetooth heeft uitgeschakeld en u start de app “Toegang” op, dan krijgt u hetzelfde scherm te zien. Wanneer de app toestemming vraagt om Bluetooth in te schakelen, dan klikt u op “Ja” ter bevestiging.

App 1 4 Telelock App Gebruiker Zorg Afb 4

Activeren digitale sleutel

De ontvangen digitale sleutel wordt eenmalig geactiveerd op uw smartphone. U kunt deze digitale sleutel niet kopiëren. Bij verlies van uw smartphone of wanneer u een nieuwe smartphone krijgt, dan dient u een nieuwe digitale sleutel aan te vragen.

  1. Hier staat uw email adres standaard ingevuld
  2. Hier staat uw unieke sleutelcode standaard ingevuld
  3. Voer uw eigen wachtwoord in van minimaal 8 tekens
  4. Scroll in het scherm verder door naar beneden om uw wachtwoord en pincode in te vullen.

Opmerking: 

Uw wachtwoord wordt zo veilig vastgelegd dat dit niet meer terug te halen is. Onthoudt of leg uw wachtwoord vast op een veilige plaats. In de uitgebreide handleiding kunt u terugvinden hoe u een nieuw wachtwoord zelf kunt aanmaken indien u uw wachtwoord niet meer weet.

App 1 9 Telelock App Gebruiker Zorg Afb 9

Bevestiging registratie digitale sleutel

Na het invoeren van de benodigde gegevens krijgt u de melding “Medewerker geregistreerd en sleutellijst bijgewerkt”. De digitale sleutel is nu geactiveerd.

Opmerking: 

Wanneer u zich in de buurt van een Telelock slot bevindt, ziet u de digitale sleutel(s) en twee knoppen voor “openen” en “sluiten”. Indien u niet in de buurt van een Telelock slot bent is dit scherm leeg.

App 1 10 Telelock App Gebruiker Zorg Afb 10

Controleer toegangsrechten

Om te zien of u digitale sleutels met toegangsrechten heeft, klikt u in de app op de drie horizontale streepjes linksboven. Er komt dan een menu tevoorschijn met “mijn sleutels, vernieuw sleutels, voeg sleutels toe en over deze app“. Klik op “mijn sleutels” en u ziet deze sleutels. 

Foutmelding: Oeps! er is iets fout gegaan

Indien u per ongeluk geklikt heeft bij “Een andere app gebruiken” krijgt u de foutmelding zoals hiernaast afgebeeld. Ook komt dit scherm tevoorschijn indien u bijvoorbeeld probeert om een digitale sleutel te activeren op een niet geschikte telefoon of indien de smartphone nog niet beschikt over de "Toegang" app. Weet u zeker dat de "Toegang" app op de smartphone staat dan kunt u nog een keer in de mail op de digitale sleutel klikken en komt hetzelfde menu weer tevoorschijn om het bestand te openen met …. (kies s.v.p. "Toegang")

 

Opmerking:
Indien er meerdere keren op een ander bestand openen geklikt is (dus niet op "Toegang") en/of er is gekozen voor altijd dan komt het menu om te kiezen niet meer terug en blijft de foutmelding van hiernaast terugkomen.

Oplossing 1: instellingen op uw smartphone aanpassen

Uw smartphone is ingesteld op het openen van links vanuit de email met uw internet browser, en niet met een app. U kunt deze instellingen op uw smartphone aanpassen. Open de "instellingen" van uw smartphone, kies "Apps" of "applicatiebeheer"; kies de internet browser of browsers die u gebruikt (Chrome, Internet of Safari) en kies “Standaardinstellingen wissen”. Als u dit heeft gedaan en daarna op de link uit de mail met de activatiecode klikt krijgt u weer het menu te zien om de digitale sleutel in de toegangs app te zetten.

Oplossing 2: Handmatig kopiëren van de toegangscode

Een andere mogelijkheid is om handmatig in de app de toegangssleutel toe te voegen. U opent de email van Telelock met de activatiecode, selecteert de activatiecode en kopieert deze. Vervolgens opent u de app. Opent het "Menu". Kiest "Voeg sleutel toe", dan plakt u de code.

Veel gestelde vragen over activeren digitale sleutel

Oplossing 1: instellingen op uw smartphone aanpassen U kunt op de smartphone onder systeem instellingen bij Applicatiebeheer de “Standaardinstellingen wissen” bij de app Chrome of Internet of beiden. Hierna krijgt u weer het menu te zien om de digitale sleutel in de toegangs app te zetten. Oplossing 2: Handmatig kopiëren van de toegangscode Een andere mogelijkheid is om handmatig in de app de toegangssleutel toe te voegen.

U kunt de activatiecode ook handmatig kopiëren naar uw toegang app. U opent de email van Telelock met de activatiecode, selecteert de activatiecode en kopieert deze. Vervolgens opent u de app. Opent het "Menu". Kiest "Voeg sleutel toe", dan plakt u de code.

Uw smartphone is ingesteld op het openen van links vanuit de email met uw internet browser, en niet met een app. U kunt deze instellingen op uw smartphone aanpassen. Open de "instellingen" van uw smartphone, kies "Apps" of "applicatiebeheer"; kies de internet browser of browsers die u gebruikt (Chrome, Internet of Safari) en kies “Standaardinstellingen wissen”. Als u dit heeft gedaan en daarna op de link uit de mail met de activatiecode klikt krijgt u weer het menu te zien om de digitale sleutel in de toegangs app te zetten.