Handleiding Telelock - activeren digitale sleutel op uw smartphone (voor mantelzorgers)

Handleiding voor eerste gebruik Telelock app en ophalen digitale sleutels

Korte handleiding Telelock App voor mantelzorgers, buren en familie

 

Telelock Email Registratiecode MZ 1

Stap 1 - Open uw email op uw smartphone

U heeft een email (zoals in de afbeelding) ontvangen van Telelock. Open deze mail en klik eerst op de link naar de App Store of de Play Store om de App "Toegang" te downloaden op uw smartphone. 

Ga na het installeren van de App "Toegang" terug naar deze email van Telelock. 

Aandachtspunten:

  • Zorg ervoor dat u email op uw telefoon kunt ontvangen
  • Open de email op uw telefoon behorende bij het email adres dat u heeft opgegeven.
Telelock Email Registratiecode MZ 2

Stap 2 - Download de Toegang App

In de email die u van Telelock heeft ontvangen, staat een link naar de Toegang App. 

Klik eerst op de link naar de App Store of de Play Store om de App "Toegang" te downloaden op uw smartphone. 

Ga na het installeren van de App "Toegang" terug naar deze email van Telelock. 

Aandachtspunten:

  • De "Toegang App" in de App Store / Play Store is van uitgever Triple Eye B.V.
Telelock Email Registratiecode MZ 3

Stap 3 - Activeer de digitale sleutel met de “Toegang” app

U heeft na het installeren van de "Toegang" app de email van Telelock weer geopend. 

Klik op de link met de digitale sleutelcode en klik dan bij “Bestand openen met Telelock Toegang” op ALTIJD.

Openen met klik op “Toegang”

Aandachtspunten:

Klik niet op b.v. Chrome of Internet. U maakt in dat geval direct verbinding met uw Internet browser en u ziet dan het Oeps! scherm omdat u de digitale sleutel probeert te activeren via uw Internet browser. 

Telelock Email Registratiecode BT Permissie

Stap 4 - Bluetooth instelling activeren

De eerste toestemming die gevraagd wordt is dat de App de functie Bluetooth van uw telefoon mag gebruiken. 

Opmerking:

De functie Bluetooth is nodig voor de app om verbinding te kunnen maken met het Telelock slot om het slot te kunnen openen. 

Telelock Email Registratiecode Locatie Permissie 1

Stap 5 - Locatievoorziening instelling activeren

De tweede toestemming die gevraagd wordt is dat de App de functie locatievoorziening van uw telefoon mag gebruiken. 

Opmerking:

De functie locatievoorziening is nodig voor de app om tijdens het opstarten van de app een Telelock slot te kunnen vinden. 

Telelock Email Registratiecode Toevoegen

Stap 6 - Activeren digitale sleutel

De ontvangen digitale sleutel wordt eenmalig geactiveerd op uw smartphone. U kunt deze digitale sleutel niet kopiëren. Bij verlies van uw smartphone of wanneer u een nieuwe smartphone krijgt, dan dient u een nieuwe digitale sleutel aan te vragen.

  1. Hier staat uw email adres standaard ingevuld
  2. Hier staat uw unieke sleutelcode standaard ingevuld
  3. Voer uw eigen wachtwoord in van minimaal 8 tekens
  4. Scroll in het scherm verder door naar beneden om uw wachtwoord en pincode in te vullen.

Opmerking: 

Uw wachtwoord wordt zo veilig vastgelegd dat dit niet meer terug te halen is. Onthoudt of leg uw wachtwoord vast op een veilige plaats. In de uitgebreide handleiding kunt u terugvinden hoe u een nieuw wachtwoord zelf kunt aanmaken indien u uw wachtwoord niet meer weet.

Telelock Email Registratiecode Geregistreerd

Bevestiging registratie digitale sleutel

Na het invoeren van de benodigde gegevens krijgt u de meldingen “Geregistreerd" (zwart blokje) en "Sleutellijst bijgewerkt” (groen blokje). De digitale sleutel is nu geactiveerd.

Aandachtspunt: 

Wanneer u zich in de buurt van een Telelock slot bevindt, ziet u de digitale sleutel(s) en twee knoppen voor “openen” en “sluiten”. Indien u niet in de buurt van een Telelock slot bent is dit scherm leeg en ziet u de melding geen deuren binnen bereik"".

Telelock App Menu 2

Stap 7 - Controleer toegangsrechten

Om te zien of u digitale sleutels met toegangsrechten heeft, klikt u in de app op de drie horizontale streepjes linksboven.

Er komt dan een menu tevoorschijn met een aantal opties:

“mijn sleutels", "vernieuw sleutels", voeg registratiecode toe" en "over deze app“.

Klik op “mijn sleutels” en u ziet de sleutel van de deur welke u net heeft geactiveerd. 

Telelock App Mijn Sleutels

Lijst met beschikbare sleutels

In de lijst mijn sleutels ziet u de sleutel van het slot staan waar u toegangsrechten heeft.

Veel gestelde vragen over activeren digitale sleutel

Oplossing 1: instellingen op uw smartphone aanpassen U kunt op de smartphone onder systeem instellingen bij Applicatiebeheer de “Standaardinstellingen wissen” bij de app Chrome of Internet of beiden. Hierna krijgt u weer het menu te zien om de digitale sleutel in de toegangs app te zetten. Oplossing 2: Handmatig kopiëren van de toegangscode Een andere mogelijkheid is om handmatig in de app de toegangssleutel toe te voegen.

U kunt de activatiecode ook handmatig kopiëren naar uw toegang app. U opent de email van Telelock met de activatiecode, selecteert de activatiecode en kopieert deze. Vervolgens opent u de app. Opent het "Menu". Kiest "Voeg sleutel toe", dan plakt u de code.

Uw smartphone is ingesteld op het openen van links vanuit de email met uw internet browser, en niet met een app. U kunt deze instellingen op uw smartphone aanpassen. Open de "instellingen" van uw smartphone, kies "Apps" of "applicatiebeheer"; kies de internet browser of browsers die u gebruikt (Chrome, Internet of Safari) en kies “Standaardinstellingen wissen”. Als u dit heeft gedaan en daarna op de link uit de mail met de activatiecode klikt krijgt u weer het menu te zien om de digitale sleutel in de toegangs app te zetten.
Telelock OEPS Scherm 886

Foutmelding: Oeps! er is iets fout gegaan

Indien u per ongeluk geklikt heeft bij “Een andere app gebruiken” krijgt u de foutmelding zoals hiernaast afgebeeld. Ook komt dit scherm tevoorschijn indien u bijvoorbeeld probeert om een digitale sleutel te activeren op een niet geschikte telefoon of indien de smartphone nog niet beschikt over de "Toegang" app. Weet u zeker dat de "Toegang" app op de smartphone staat dan kunt u nog een keer in de mail op de digitale sleutel klikken en komt hetzelfde menu weer tevoorschijn om het bestand te openen met …. (kies s.v.p. "Toegang")

 

Opmerking:
Indien er meerdere keren op een ander bestand openen geklikt is (dus niet op "Toegang") en/of er is gekozen voor altijd dan komt het menu om te kiezen niet meer terug en blijft de foutmelding van hiernaast terugkomen.

Oplossing 1: instellingen op uw smartphone aanpassen

Uw smartphone is ingesteld op het openen van links vanuit de email met uw internet browser, en niet met een app. U kunt deze instellingen op uw smartphone aanpassen. Open de "instellingen" van uw smartphone, kies "Apps" of "applicatiebeheer"; kies de internet browser of browsers die u gebruikt (Chrome, Internet of Safari) en kies “Standaardinstellingen wissen”. Als u dit heeft gedaan en daarna op de link uit de mail met de activatiecode klikt krijgt u weer het menu te zien om de digitale sleutel in de toegangs app te zetten.

Oplossing 2: Handmatig kopiëren van de toegangscode

Een andere mogelijkheid is om handmatig in de app de toegangssleutel toe te voegen. U opent de email van Telelock met de activatiecode, selecteert de activatiecode en kopieert deze. Vervolgens opent u de app. Opent het "Menu". Kiest "Voeg sleutel toe", dan plakt u de code.