Snelle oplossing voor foutmelding bij installatie (OEPS scherm)

App 1 2 Telelock App Gebruiker Zorg Afb 2

Foutmelding bij activeren digitale sleutel

De Oeps! foutmelding op het scherm van uw smartphone onstaat tijdens het activeren van de digitale sleutel. (Alleen Android)

Om uw app te installeren en uw sleutelcode te activeren in de app moet u mail kunnen ontvangen op uw smartphone. Het activeren van uw sleutelcode kan alleen op uw smartphone.

Het kan zijn dat u tijdens de activatie van de sleutelcode iets verkeerd is gegaan waardoor u de sleutelcode niet meer vanuit de mail kunt activeren in de app. 

Zodra u klikt op de ontvangen digitale sleutel in de mail komt er een menu OPENEN MET tevoorschijn op uw scherm.

U kunt dan kiezen uit "Toegang" of een andere link (afhankelijk van het merk smartphone) om een internet browser op uw smartphone te openen. Kies te allen tijde de app "Toegang".

Opmerking: Ziet u "Toegang" niet breek dan dit activatieproces af en installeer eerst de app.

Telelock OEPS Scherm 0

De OEPS! scherm foutmelding

Bij verschijnen van het Oeps! scherm werkt de automatische koppeling van uw digitale sleutel niet vanwege een verkeerde koppeling met de digitale sleutel.De link wordt geopend door uw Internet browser en niet door de Toegang App.

Het is zelfs mogelijk als dit opnieuw probeert u geen keuze meer krijgt om de digitale sleutel te koppelen met de "Toegang" app en meteen doorgaat naar het Oeps! scherm.

Om nu toch de sleutel te kunnen activeren zonder de instellingen van de telefoon te moeten veranderen hebben we een snelle oplossing.

De snelste oplossing voor het activeren van uw sleutel bij het verschijnen van het OEPS scherm is het handmatig kopiëren en plakken van de link met de activatiecode. Volg hiervoor onderstaande stappen.

App 1 1 Telelock App Gebruiker Zorg Afb 1

Handmatig kopiëren van de activatiecode

De snelste oplossing voor het activeren van uw sleutel bij het verschijnen van het OEPS scherm is het handmatig kopiëren van de acitvatiecode en deze te plakken in de Telelock Toegang App.

  • Open opnieuw de e-mail met de activatiecode.
  • Kopieer de activatiecode uit de email ( "kopie URL") 
  • Ga daarna naar de volgende stap

 

Let op kopieer de link met de code ("kopie URL"), niet alleen de code zelf. U kunt deze code selecteren door met uw vinger deze code aan te klikken en ingedrukt te houden tot u de keuze krijgt om deze link de kopiëren.

Toegang App Menu Voeg Sleutel Toe

Handmatig de code plakken in uw Toegang App (stap 1)

Open de app en kies de optie om sleutels toe te voegen

  • Open de "Toegang" App
  • Open het menu met de drie liggende streepjes links boven
  • Kies "Voeg sleutels toe"
Screenshot 20220201 122731 Access

Handmatig de code plakken in de Toegang App (stap 2)

Onder het menu "sleutel toevoegen" ziet u 2 velden die u kunt invullen. De sleutelcode moet in het eerste veld geplakt worden.

 

NB als uw organisatie werkt met een extra beveiliging met een verificatiecode, voer deze dan in het tweede veldje in

Screenshot 20220201 125422 Access

Handmatig de code plakken in de Toegang App (stap 3)

Plak de code in de app

  • Ga naar het veldje van de sleutelcode en hou dit vakje ingedrukt tot u de optie "plakken" krijgt
  • Kies "plakken"
  • Bevestig met "OK"

 

Voer daarna de eventuele extra verificatiecode toe

Telelock App Activeren Wachtwoord Invoeren

Vervolg installatie - voer wachtwoord in

Om de installatie te voltooien, volg onderstaande stappen

  • Voer uw wachtwoord in

  • en herhaal het wachtwoord.

Hierna wordt u gevraagd een pincode in te voeren. Scroll naar beneden om uw pincode in te voeren.

 

Wordt uw wachtwoord niet geaccepteerd?

  • Bij eerste installatie kiest u zelf een wachtwoord
  • Als u eerder een digitale sleutel van Telelock heeft geactiveerd, bijvoorbeeld als u een nieuwe telefoon heeft gekregen, dan gebruikt u het wachtwoord dat u eerder heeft gebruilkt.
  • NB bent u uw wachtwoord vergeten, dan kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen.
Telelock App Activeren Pincode Invoeren

Vervolg installatie - voer pincode in

  • Voer uw pincode in van minimaal 5 cijfers.
  • Herhaal deze pincode.
  • Klik hierna op de knop “OK”.

 

NB het invoeren van de pincode is alleen nodig bij eerste installatie. Als u al eerder een digitale sleutel heeft geactiveerd met hetzelfde email adres wordt deze stap overgeslagen.