Artikelen en Praktijkvoorbeelden

W Magazine 1

Digitale sleutels voor de zorg | W Magazine

Ouderen wonen steeds langer zelfstandig thuis. Maar hebben vaak wel (thuis)zorg of hulp nodig. Soms meerdere keren per dag. Voor Woonbedrijf is het belangrijk dat zorgmedewerkers toegang hebben tot de gebouwen waarin hun cliënten wonen. Zónder dat er enorm veel sleutels in omloop zijn. Wij vonden daarin een match met Telelock.

Ontregel De Zorg Goede Praktijken 1

Ontregel de zorg; goede praktijken | KPMG - Ministerie van VWS

Van sleutelkluizen naar toegang met een app

Medewerkers van Archipel Thuis (en 's nachts van Zuidzorg) kunnen nu bij een melding vanuit personenalarmering bij het gros van de clienten de voordeur openen met de digitale sleutel in de Telelock App. Ook het merendeel van de kwesties rond de centrale woningtoegang is opgelost. Waar Archipel Thuis eerst zo'n driehonderd sleutels bewaarde, zijn dat er nu nog maar een paar. Het ophalen van sleutels bij buren of familieleden gebeurt helemaal niet meer.

Eindhovens Dagblad Digitale Sloten Bij Zorgflats

Digitale sloten bij Seniorenappartementen in de wijk | Eindhovens Dagblad

Het sleutelprobleem van de zorg…
…maar óók van senioren, woningcorporaties, mantelzorgers,
gemeenten en de Politie!

Ieder jaar zijn veel ouderen het slachtoffer van een inbraak, doordat een sleutelkluisje bij de voordeur wordt opengebroken. Na de zoveelste inbraak was de maat vol. In Gemeente Helmond zijn gemeente, politie, woningcorporaties en zorgorganisaties om tafel gegaan. Met resultaat. In deze unieke samenwerking zetten de organisaties nu vol in op veilige, digitale sloten.

Woonfriesland

Veilige toegang tot wooncomplexen geregeld | Het Friese Land

Thuiszorg Het Friese Land en het sociaal verhuurbedrijf WoonFriesland hebben afspraken gemaakt over het verlenen van toegang tot vijf wooncomplexen van WoonFriesland in Leeuwarden. Dankzij digitale bediening van de centrale deuren hebben medewerkers van Thuiszorg Het Friese Land niet langer een extra sleutel nodig om bij cliënten te kunnen komen. Hierdoor wordt de veiligheid verhoogd.

Zorgboog Wilbertsdries Sfeer Totaal (1)

Praktijkvoorbeeld zelfstandig Wonen | De Zorgboog

Midden in het dorp wonen, in een mooi appartement, omringd door gezellige, behulpzame medebewoners. Een levendig woonservicecentrum met 47 appartementen, een inpandig gemeenschapshuis, zorgspecialisten en nog veel meer.

In de nieuwe situatie wonen de bewoners zelfstandig in hun eigen appartement, dus er zijn geen vaste verpleegoproepsystemen meer. Voor dagelijkse ondersteuning vertrouwen de bewoners tegenwoordig op mantelzorgers en vrijwilligers, en de zorg wordt verleend door het lokale thuiszorg team van De Zorgboog. Personenalarmering is facultatief, net als de wijkzorg.

Meneer+Sander Kl

Niet lullen, maar poetsen | Aldus meneer Sander

Het elektronisch slot is een van de tools in huize Sander. Meneer heeft er echt werk van gemaakt en daar wil hij nog wel wat over kwijt. “Er wordt heel veel gepraat over goede zorg voor ouderen, over langer thuis blijven wonen. Maar ondertussen is de zorgketen helemaal verstopt. We moeten stoppen met praten en gewoon aan de slag gaan. Kijk naar iemands wensen en de mogelijkheden die er wel degelijk zijn. We kunnen niet alles meteen oplossen, maar door kleine stappen te zetten, komen we wel verder. En daar leren we dan weer van. Niet lullen maar poetsen!”

Telelock Platform V2

Dag gedoe met sleutels. Hallo Telelock | Gezonde Regio

Telelock zorgt ervoor dat ouderen met een veilig gevoel thuis kunnen blijven wonen. Dat is misschien nog wel de allergrootste winst.

Aedes Digitale Toegang

Vernieuwende praktijkvoorbeelden goed en betaalbaar wonen | Aedes

Ouderen wonen steeds langer zelfstandig thuis. Maar hebben vaak wel (thuis)zorg of hulp nodig. Soms meerdere keren per dag. Hoe komt de zorgmedewerker of mantelzorger dan binnen? Woonbedrijf vond de oplossing in de digitale sleutel van Telelock. 

Hoe het werkt? Een kastje bij de centrale voordeur verbindt het Telelock-systeem met het bestaande elektronische toegangssysteem. De zorgmedewerker maakt met zijn of haar mobiel contact met het kastje. Het kastje herkent de sleutel en stuurt een melding naar de deurautomaat waarna je de deur kunt openen.

Maarten de Rooij van Woonbedrijf: ‘Telelock beheert de toegang, dat ontlast ons enorm. De kosten voor de installatie zijn voor ons. De andere kosten, van sleutels bijvoorbeeld, voor bewoners of zorgpartijen.’

Aedes logo